 |
|
Spenninga rundt
fordelinga av Den kulturelle skulesekken-pengane fortsetter. Kva skjer
i Folkeakademiet for å få del i Skulesekken?
Regjeringa går inn
for å la fylkeskommunane forvalte mesteparten av dei ca. 60 friske
millionane som vert sprøyta inn i Den kulturelle skulesekken (DKS)
for skuleåret 2003-2004. Summen blir venteleg dobla neste år.
Formålet er å sikre eit tilrettelagt og profesjonelt kulturtilbod
til elevane i grunnskulen.
På Folkeakademiets
distriktsnivå arbeides det hardt for å påverke utviklinga
i skulesekkarbeidet. Dagleg leiar i FA Midt-Noreg, Anne Lise Hessen Følsvik,
kan fortelje at DKS er godt utbygd i Møre og Romsdal. Alle kommunane
har knytta seg til DKS, og nå siktar dei seg inn mot barnehagar.
- Vi har bede fylkeskulturstyret
om å få vere leverandørar av kulturtilbod til barnehagane.
Fylkeskultursjefen seier at dei sjølvsagt vil bruke oss. Det sa
dei óg då vi ville vere leverandørar til skulen, men
der blei vi ikkje trukke inn når det kom til stykket, seier Hessen
Følsvik.
At fylkeskommunane held DKS
tett inntil brystet og ikkje slepp til frivillege organisasjonar, er eit
problem over heile landet. Derfor driv dei daglege leiarane i Folkeakademiet
høg møteaktivitet med stortingspolitikarar frå eige
fylke, fylkespolitikarar, fylkesadministrasjonar og andre for å informere
om kven vi er og for å påverke til at vi får ta del i
DKS.
- Eg jobbar og med å
gjere Skulesekken til ein valkampsak til fylkestingsvalet, seier Hessen
Følsvik.
Også på sentralt
hald vert dei frivillege organisasjonane oversett i DKS-saka, meinar generalsekretær?i
FAL, Pål H. Djuve. Han siktar til den faglege referansegruppa som
er plukka ut til å bidra til innhaldet i Den kulturelle skulesekken.
- Ikkje ein person frå
det frivillege kulturlivet er plukka ut til å utforme innhaldet i
DKS, seier Djuve. Det må vi prøve å gjere noko med.
Ellers arbeider vi heile tida med å støtte opp dei daglege
leiarane. Nett no er deira innverknad på fylkesnivå viktig.
Går ikkje det, må vi starte ei offansiv mot sentrale politikarar,
seier Djuve.
Fakta om Den kulturelle
skolesekken:
Den kulturelle skolesekken (DKS)
ble introdusert som et nasjonalt tiltak i 2001
Den kulturelle skolesekken skal
sikre et profesjonelt kulturtilbud til elever i grunnskolen.
Den kulturelle skolesekken skal
legge til rette for at elever i grunnskolen lettere skal få tilgang
til, gjøre seg kjent med og få et positivt forhold til kunst-
og kulturuttrykk av alle slag.
Den kulturelle skolesekken bidrar
til å utvikle en helhetlig innlemmelse av kunstneriske og kulturelle
uttrykk i realiseringen av skolens læringsmål.
Den kulturelle skolesekken er
et samarbeidstiltak mellom Kultur- og kirkedepartementet (KKD <http://www.odin.dep.no/kkd/>)
og Utdannings- og forskningsdepartementet (UFD <http://www.odin.dep.no/ufd/>).
Den
kulturelle skolesekkens nettsted |
|

|